Catch ups & going overseas!

Zo, dat was me het maandje wel! Nadat ik mijn host-family heb verlaten ben ik naar Sydney gevlogen om mijn lieve vriendinnetje Marloes daar te zien. Ze is speciaal voor mij naar Australie gekomen.. Hoe tof is dat?! Aan het begin wel even gek, maar natuurlijk fantastisch om haar weer te zien!

We hebben samen met haar vriend, die de eerste twee (van haar vier weken) ook mee was, Oud & Nieuw gevierd op een grasveldje vlak naast de Harbour Bridge. In de middag lekker gepicknickt in het zonnetje en 's avonds naar het prachtige vuurwerk gekeken. Wauw zeg, wat pakken ze hier uit. 12 minuten lang vol gas, echt heel bijzonder!

Op 1 januari, uiteraard zo fit als een hoentje, heb ik de Nieuwjaarsduik gedaan op Bondi Beach. Een groep Nederlanders had dat georganiseerd en er waren uiteindelijk zo'n 300/400 Dutchies. Inclusief oranje Unox-muts. Super gek om de hele dag Nederlands te praten en te beseffen dat er zoveel lotgenoten in Australie zijn ;) Ook weer een aantal bekenden gezien van bijvoorbeeld twee maanden geleden.. erg leuk!

Op 6 januari zijn Marloes & ik naar Melbourne gevlogen en haar vriend terug naar Nederland. Daar hebben we een campervan gehuurd en hebben we in een paar dagen tijd de Great Ocean Road gereden. Wederom een aanrader! Jeetje.. wat kan de natuur toch mooi zijn. Helblauwe zee... prachtige stranden... We hebben onze ogen uitgekeken! In de camper was het 's nachts wel sterveskoud (wat voor mij een goede reden was om Marloes nog eens goed te knuffelen) dus het was wel even survivallen! Gelukkig hebben we hele aardige mensen ontmoet onderweg waarvan we wel eens een slaapzak of deken mochten lenen :)

Na de little roadtrip hebben we nog een paar dagen in een hostel in Melbourne gezeten. Fijn om weer bij te kunnen kletsen onder het genot van een wijntje... ik heb het gemist! Op een avond wilden we vroeg naar bed (ja, soms zijn we wijs) maar hoorden we vanuit onze kamer ineens live muziek. We besloten even te gaan kijken en er bleek een PEER van een gast te staan (haha, mams termen) die kon ZINGEN!! Echt bizar goed. Dus daar hebben we de hele avond naar 'moeten' luisteren. Zwaar leven.

Over zingen gesproken, ik heb in Melbourne in een dolle bui mee gedaan aan een karaokewedstrijd en nog gewonnen ook! Oh man wat hebben we gelachen. Na een ode te hebben gebracht aan Amy Whinehouse met Rehab ontving ik het meeste applaus waardoor ik 50 dollar won! Ik dacht lekker handje contantje, maar dit bleek helaas 50 dollar van de tap te zijn :p kleine domper. Maar ik heb wel vrienden gemaakt met al dat bier uitdelen!

En ja, toen moest Marloes weer naar huis (snik snik) en ben ik begonnen aan het volgende onderdeel van m'n reis; Nieuw-Zeeland. Dat was wel even schakelen! ' s Avonds om 23:30 vliegen (en niet kunnen slapen in het vliegtuig -hoe kunnen mensen uberhaupt zittend slapen?! Teach me!-) was best wel pittig. Maar goed.. niet klagen maar dragen zouden de Boertjes zeggen.

Maar wauw hey.. wat is Nieuw-Zeeland prachtig. Niet normaal. Ik kan echt amper beschrijven hoe bizar mooi deze plek is. Het woord ' adembenemend' heb ik op een geheel nieuwe wijze ervaren! Ik heb me zelden zo gelukkig en gezegend gevoeld als hier. Ik zal even kort vertellen op welke plekken ik tot nu toe ben geweest en wat het zo bijzonder maakte.

Ik had op voorhand al een autootje gehuurd dus die heb ik opgepikt en ben daarmee naar Paihia gereden. Daar heb ik twee dagen met Melissa doorgebracht (iemand die ik al 23 jaar mijn vriendin noem en tevens bij me in de straat woont). Het was zo bijzonder om haar aan de andere kant van de wereld te ontmoeten..! We hebben heel (ik zeg heel) erg veel gelachen, heerlijk oldschool Disneyliedjes in de auto gezongen (jajajajajaaaa) en onwijs veel moois gezien op onze trip naar Cape Reinga. Heerlijk. Echt.

Na deze topdagen ben ik solo verder gegaan richting het zuiden van het Noordereiland. Ik ben onderweg vanalles moois tegen gekomen en heb geslapen in de plaatsjes Auckland, Opoutere, Rotorua, Waitomo, Stratford, Palmerston North en als eindbestemming Wellington. Top 3 gave activiteiten waren (het ophalen van herinneringen met Melissa buiten beschouwing gelaten):1. Opoutere: prach-tig mooie zonsondergang meegemaakt op een heel rustig, vredig plekje. De zon die door de bomen scheen en daarna de oranje/rode/roze gloed achter de mountains.. wauw. 2. Rotorua: Maori-village bezocht samen met twee andere meiden die ik daar had ontmoet. Kennis gemaakt met een stukje cultuur van Nieuw-Zeeland, erg indrukwekkend! Dans, muziek, food.. echt top! De dag erna ben ik met een zippline (soort kabelbaan) door the forest gegaan. Van boom tot boom roetsjen... heel gaaf! 3. Toppertje van NZ tot nu toe; Waitomo Caves: Zooooooo gaaf!! Vijf uur durende tour gedaan met abseilen van 35 meter (zelf! alleen! ik!), met een grote rubberen band over de stroming in de grot floaten, een waterval opklimmen en het mooiste.. Glowwurms spotten! Kleine wormpjes die lichtgeven in het donker.. zo vet!

Zoals je ziet al genoeg meegemaakt in deze anderhalve week @ NZ! Klein minpuntje (het leven gaat niet altijd over rozen): mijn whisdomtooth (verstandskies) is aan het doorkomen. Nou hebben Nieuw-Zeeland en Australie me aardig wat wijsheid bijgebracht maar dit is wel een beetje overdreven. Goeie timing ook! Heb flink wat pijn gehad, maar na een bezoekje aan de creepy Koreaanse tandarts en medicatie gaat het gelukkig weer beter. Hopelijk houd-tie zich nog even koest tot ik weer in Nederland ben.

Nou dit was het weer lieve kijkbuiskinderen! Op naar het Zuidereiland! Benieuwd wat voor spannends daar te beleven valt...!

' Fijne dagen!' (speciaal voor jou pap)

x San

Reacties

Reacties

Cyriella

Heerlijk om te lezen weer. Wat schrijf je toch leuk! Geniet ervan! Xx

Ben

Weer een mooi verhaal, Sanne. Zo maak je me wel jaloers!
Ik ben benieuwd naar de foto's. Geniet nog maar even lekker door!

monique

Hai meis,

Wat zou ik toch graag bij je "om een hoekje kijken" om jou te zien genieten én om zelf ook al dat moois te aanschouwen... maaaarrrrr Wil en ik zijn ons inmiddels ook aan het voorbereiden op een 6 weken durende tocht, die prachtig lijkt te zijn, dus mij hoor je- ook al ben ik geen boertje- niet klagen.... Geniet maar lekker voor ons mee en graag tot een volgend "verslagje", want daarvan geniet ik ook met volle teuigen!
Dikke kus van je tante !!

Sanne

Bedankt voor jullie reacties! Altijd leuk om te lezen :)
En ben blij dat ik weer eens een computer kon vinden om jullie up to date te houden..! xxx

Maarten

Hoi lieve Sanne, wat ben ik in gebreke gebleven met reageren, sorry, ik had me dat heel anders voorgenomen... Het kwam er gewoon steeds niet van.
Het is een feest om je enthousiaste verhalen te lezen ... ! Die je ook nog eens op een hele leuke en pakkende wijze vertelt !
En afgezien van een enkele tikfout, ben ik eigenlijk geen taalfoutjes tegengekomen....daarvoor natuurlijk nog eens een extra "chapeau " !!! :-))) .
Je hebt tot nu toe een waanzinnig leuke en leerzame tijd en dito trips gehad en veel beleefd.
Nog ff en dan kom je weer naar huis... Ik kijk er erg naar uit, om je verhalen live van je te kunnen horen....!
Ik kom daar graag een keertje voor naar Sliedrecht, gezellig weer eens samen met jullie gezinnetje een vorkje meeprikken...dat is voor mij altijd een feestje !!!
Nog even héél veel plezier en dan fijne terugreis en behouden thuiskomst !

Dikke Kus !!!!!
Maarten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active