It's all in the family!

Ja ja.. het is weer eens tijd voor een update. Deze keer lekker kort & bondig. Ik ben mijn vorige verhaal geeindigd bij de Roadtrip die ik heb gedaan met de Nederlandse meiden. Inmiddels is de campervan ingeleverd en verblijf ik bij een gezin in Coffs Harbour. Dit is een klein, knus plaatsje aan de kust. Mijn hoofdtaak hier is het opvangen van de kids voor een aantal avonden en middagen in de week. Ik moet eerlijk toegeven, het is echt een ' easy-peasy- -job ;) Ik zal even kort vertellen hoe het er hier zoal aan toe gaat.

Drie weken geleden heb ik moeder Abbie (25) en vader Christian (27) en hun twee koters Lea (3) en Ava (10 maanden) ontmoet bij de Gold Coast. Zij gingen een weekendje weg en vroegen of het mij leuk leek om ook te komen. Het leek ons een goed idee om elkaar daar te ontmoeten en wanneer we er beide een positief gevoel over hadden, zou ik in het gezin blijven. In het weekend gingen we naar de Zoo, het strand en naar een leuk marktje met allerlei eetkraampjes. We voelden allemaal een klik en toen kon het avontuur in Coffs beginnen!

Meestal moet ik twee avonden in de week oppassen en twee/drie middag. Echt appeltje eitje want die meiden zijn echt adorable!! De kleinste vindt alles prima en lacht de hele dag. De oudste kan wat ontdeugend zijn, maar ook dat is erg vermakelijk en heerlijk om de dag mee door te brengen. De ouders hebben soms nog wat moeite met consequent zijn en ik probeer hen hier zo goed mogelijk bij te helpen. Heerlijk om zo toch een klein beetje mijn vak uit te oefenen hier!

Want Oh wat mis ik het lesgeven. Ik had het zelf nooit van te voren verwacht maar nu besef ik me pas weer hoe blij ik ben dat ik kids mag begeleiden in hun journey door het leven en hen zoveel bij mag brengen als mogelijk! Ik ga dan ook proberen om hier een soort van mini-stage te doen op een school, dat lijkt me echt te gek! Ben heel benieuwd hoe het schoolsysteem hier werkt en op welke wijze zij omgaan met kinderen & alles wat verder bij het vak hoort.

Maar goed, zoals je ziet heb ik aardig wat vrije tijd. En wat doe je dan?! Het liefst ga ik naar het strand om te surfen of zwemmen. Dat surfen is nog wel een dingetje... maar we komen er wel haha! Je leert alleen door vallen & opstaan, zeggen ze toch?! Ook probeer ik het hardlopen weer een beetje op te pakken, maar met de gemiddelde 30 graden hier is dat alleen mogelijk in de vroege ochtend of avond. Vorige week ging ik trouwens SUP-boarden (stand-up-paddling) en dat was zo tof! Je staat dan op een mega surfboard en peddelt over het water als in een kano. Heel bijzonder om dat te doen met de zon op je gezicht en prachtige natuur om je heen...!

Oh ik moet trouwens nog vertellen over het fruitplukken! Wat een helden werken daar zeg! Ik heb het 1 dag gedaan en heb er erg van genoten, maar het was wel pittig. Ik plukte 10 kilo in 5,5 uur, wat mij 60 dollar opleverde. Wanneer de taxes eraf gaan hou je dan nog 40 dollar over, dus niet echt een vetpot. Maar er zijn dus mensen (Aziatische snelheidsduivels) die zo'n 40 kilo per dag plukken..! Das dus 4x zo snel als ik... en echt niet dat ik langzaam was of het op m'n gemakje deed ofzo :p Ik deed echt m'n best! Echt briljant.

In de avonden ga ik regelmatig naar de kerk. WHOAT?! San?! Jij?! Ja ik. In de eerste week ben ik door Abbie&Christian meegenomen en werd zo ontzettend warm verwelkomd. Ik heb nog nooit zo'n bijzondere plek gezien als deze.. Het geeft me een fijn en warm gevoel en blijf dus regelmatig gaan. Op maandag zing ik in het koor (jawel..) voor de Christmas Carols. Niet per se alleen van de kerk, maar wordt door hen georganiseerd. Schijnt super groots te worden en gaat een hoop geld in om, dus ben benieuwd! Op woensdagavond ga ik naar Connect, waar jeugd praat over het geloof en de Bijbel. Super interessant en ik blijf het leuk vinden om te discussieren. Op donderdagavond ga ik naar Creative, een plek waar mensen die graag muziek maken bij elkaar komen om deze passie te delen. Ik zou willen dat dit vaker per week plaatsvond..! En op zondagochtend ga ik naar de dienst en klets ik daarna met wat vrienden die ik hier inmiddels gemaakt hebt.

So.... yeah.... dat is hoe mijn leven er hier nu zo'n beetje uitziet! Volgende week gaan we een paar daagjes kamperen met de kids en daarna hebben we een tripje naar Byron Bay (must-see, maar nog niet geweest) op de planning staan. Looking forward!

Bedankt trouwens voor degene die berichtjes posten onder mijn blog. Super super leuk om te lezen is dat!! Dus houd je vooral niet in :D

Dikke kus,

Sunny (bijnaam hier, ze kunnen Sanne niet uitspreken haha)

Reacties

Reacties

Gabriëlle

Het is mooi te lezen hoe van de ene ervaring in de volgende beland en ook hoe je je zelf tegenkomt. Juist hierdoor komen er dingen op je pad die hier niet gebeurd zouden zijn. Bijzonder!

Bedankt weer dat je ons om het hoekje laat meekijken in jou leventje daar. Lekker genieten en dikke x

monique

Hai meis,

Genieten en genieten en genieten... op vele manieren van vele verschillende dingen.. leuk dat ik zo "om een hoekje mag komen kijken bij je". Ik snap wat je bedoelt met de sfeer en het warme gevoel in de kerk, precies zoals ik het in mijn "jonge jaren" ( dus eeuwen geleden) heb ervaren... we hebben het er nog wel eens over. Haal jouw krenten uit jouw pap en doe er je voordeel mee ...en dat je de kids mist: kan ik me voorstellen. Ik krijg ook last van acute heimwee als ik een poosje geen kids om me heen heb! Zit misschien in de genen? ! Heel veel plezier verder, enne: tot het volgende koppie (smile) !

Kim

Hoiiii Sunny,

Hahaha er zijn ergere bijnamen te bedenken toch ;)
Super leuk verhaal weer en wat een heerlijk leventje lijkt me dat zeg! Met je kids op school gaat het goed hoor! Iedereen werkt knetterhard, de sfeer is goed en de tussentijdse inspectie was trots op de vorderingen. Nu stuiteren er weer een hoop Piet en Sint look a likes door de school... zo leuk!

Nou meis, geniet er van en we wachten weer op de volgende update!

Liefs uit Slie en van de Baars

Ben

Goed om te lezen dat je met je reis veel levenservaring opdoet. De tijd vliegt om, dus geniet ervan. Bij ons op school gaat alles gewoon door. Leuk dat je het lesgeven mist, maar ja, als je weer terug bent heb je nog een lange carrière voor je. De mijne eindigt op 1 januari 2017! Ik heb besloten te stoppen. Je kan me dus zo opvolgen als je terug bent! Ik wens je nog veel plezier toe op je reis en kijk uit naar de volgende foto's! Liefs, Ben

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active