Girls just wanna have fun!

Mijn vierde blog alweer... In Engeland was dat de totale score na 3,5 maand dus wat dat betreft gaat het me deze keer beter af! Vandaag ga ik wat dingetjes vertellen over wat ik heb meegemaakt de afgelopen tijd. Over de leuke, maar ook de minder leuke dingen. Want nee, het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Er zijn ook dagen waarop je bloedchagrijnig je bed uitstapt omdat je onderbuurman ontiechelijk ligt te meuren en/of snurken, je 23 muggen in je camper hebt of je de mensen om je heen gewoon wel kunt schieten. En dan zijn er nog van die dagen dat je de mensen van thuis ontzettend mist.

Ik ben nog steeds op pad met de drie meiden en we zijn inmiddels ruim twee weken gezamenlijk aan het reizen met de camper. Te gek, echt ontzettend gezellig (!) maar heel af en toe ook wel een beetje druk. Dat is ook logisch, als je gewend bent aan je rustige leventje in Nederland en nu 24/7 met drie wildvreemden je tijd spendeert. Gelukkig zijn we allemaal heel open naar elkaar en hebben we het hier ook over gehad. Soms heb je gewoon even tijd voor jezelf nodig en word je ff gek van het gekakel van anderen om je heen. We gaan dus ook proberen elkaar zo vrij mogelijk te laten en ieder z'n eigen ding te laten doen. En soms maken anderen dan keuzes waarvan je denkt ' Serieus..?!' Maar dan probeer ik gauw te denken ' Ach, iedereen is anders.'

Maar hee, ik moet heel eerlijk zeggen dat het buiten deze kleine irritaties die zo af en toe de kop opsteken het hier echt fantastisch is. Heerlijk om zo veel buiten te zijn en echt maling te hebben aan alles en iedereen. Heerlijk je eigen ding doen en alles keuzes maken die je wilt... Awesome! Ook social media boeit je echt niet als je hier bent. Ik probeer voor vriendinnen, familie en collega's af en toe eens iets online te zetten, maar naar berichten van anderen kijk ik totaal niet meer. Nou moet ik zeggen dat er ook echt heel veel plekken zijn hier in Aus waar uberhaupt geen bereik is. Ik volg dan ook geen tv-series of iets dergelijks meer.. Best grappig dat zulk soort dingen je hier echt totaal niet meer interesseren.

Ik heb trouwens wel een nieuwe verslaving gevonden; walking on bare feet. (Neef Edwin, je zal trots op me zijn). De echte Aussies lopen hier op blote voeten omdat zij de natuur willen voelen en willen ervaren waar zij op lopen. En ik heb het geprobeerd.. het is zo veel beter! De straten zijn hier erg goed onderhouden en je ziet nergens glas o.i.d., dus wat dat betreft geen probleem. Uiteraard wel even de voetjes wassen voor het slapen gaan...

Op 6 oktober hebben we eindelijk een camper kunnen regelen. Het is een grote auto, redelijk krapjes, maar goed te doen. Je doet het backpackersstyle of je doet het niet! Er kunnen twee personen in slapen en we hebben er van de verkopen een tent bij gekregen waar de andere twee in kunnen slapen en dit wisselen we steeds af. Op de eerste dag heb ik gereden in de camper.. super grappig! Het is gelukkig een automaat dus over het schakelen hoef je je geen zorgen te maken. Maar dat links rijden.. pff.. dat was wel even wennen! Op een paar kleine schoonheidsfoutjes na (ruitenwisser aanzetten ipv richtingaanwijzer) ging het gelukkig goed :)

De eerste nacht hebben we geslapen op een free camping spot. We hebben lekker gekookt op ons gaspitje, 888 insecten uit onze camper weggemept en daarna lekker geslapen onder ons Jucy-dekentje. De dag erna zijn we naar Innisfail vertrokken. Onderweg kwamen we langs Josephines Creek.. Wauw, wat was dat mooi! Een prachtige waterval die allerlei 'glijbaantjes' op de rotsen creeerde... Zo vet!! Als het lukt zal ik op een later moment het filmpje dat door een van de meiden is gemaakt uploaden.

Over filmpjes gesproken... Binnenkort ga ik er nog een hele gave opzetten. Namelijk die van mijn SKYDIVE!! Dit was zoooooo vet!! Na de veiligheidsspeech stegen we op met het vliegtuig tot wel 15000ft. Dat is ongeveer 4,5 km. Als je een gebouw van 100 meter hoog ziet denk je ' Goh, wat hoog.' en dat dan dus nog 45 keer..!! Echt super super vet!! Nooit gedacht dat ik het zou doen, maar het was echt AMAZING!

Na dit enorm kicke moment zijn we verder gaan reizen met de camper richting Mission Beach. Werkelijk waar een ultiem gevoel van geluk; heerlijk karren met z'n allen, muziekje op... voetjes op het dashboardkastje en maar meezingen met die klassiekers! Echt te gek! Voor mij kan Aussie nu al niet meer stuk..!

(And we're just getting started.....!)

P.s. De muggen schijnen mij nogal een lekker hapje te vinden... De score na 1 nacht... 93 bulten!!

Reacties

Reacties

Marjolijn

Hey San,

Wat onwijs tof om te zien wat je allemaal aan het doen bent. Josephines creek is inderdaad prachtig.
Geniet er nog maar heel erg veel van en ik lees je berichten graag! Leuk om te volgen.

Liefs lijn

jacqueline

Fijn om weer wat van je te lezen...ik ben blij dat het zoveel muggen zijn en geen mannen! Ja daar zou je weer een punthoofd van krijgen.
Veel plezier....wij kruipen zo weer onder de dekens, het wordt hier al lekker koud.

Liefs mams

monique

Hé, gelukkig, het bericht komt toch nog door... was bang het gemist te hebben omdat pagina in 1e instantie leeg was en ik wil je natuurlijk "op de voet volgen". Volgens mij krijg je al aardig een "andere kijk op de wereld" en ons blote voeten padje valt nu wel voor jou in het niet, maar goed: het is, voor ons, een begin (wink). Meis, nog heel veel plezier en geniet maar lekker door! GRAAG tot een volgende keer, Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active