Big Joe

Dat ik deze blog op dit moment kan typen, is eigenlijk een wonder. Ik kom namelijk net terug van een surfkamp en heb spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik daar spieren had. Na aankomst in Sydney hebben we een introductiedag gehad en hebben de mensen van Work&Travel ons wat zaken uitgelegd omtrent werk en het vinden van een hostel. Na deze introductie zijn we wat gaan rondlopen in de stad. De dagen erna zijn we naar het strand (Bondi Beach) en naar de Royal Garden geweest. The weather was lovely.. so it was a great day!

In de avonden gaan we meestal naar Side-bar. Dit zat onder het hostel waar we de eerste dagen hebben gezeten. Via de Nederlandse organisatie kregen we kaartjes waarbij je twee drankjes kon halen voor de prijs van 1. Aangezien de drankjes hier vrij duur zijn, waren we daar erg blij mee.

Tijdens de intro-middag was er ook een gast die ging vertellen over een surfkamp. Toen we dat hoorden, werden we meteen enthousiast. We hebben direct geboekt, aangezien er in de eerste week toch nog niet meteen werk is in Sydney. We vertrokken op maandag om 09:00 met de bus richting Seven Miles Beach. Dit ligt twee uur ten zuiden van Sydney. De golven daar zijn een stuk lager dan op de andere stranden, dus de perfecte plek om het te leren. Tijdens deze midweek hebben we iedere dag twee surflessen gekregen van ieder twee uur. Het was heel gaaf, maar wel zwaar!! Heb ook echt wel een stuk of twintig keer ge-nose-dived (koppie onder omdat je board overspoeld wordt door de golf). Ben er ook een aantal keer hard afgeknald, wat me brengt bij het verhaal over Big Joe.

Op dag drie bij de eerste surfles (om 08:00!) ben ik met m'n teen langs mijn board geschraapt, waardoor m'n nagel er bijna af ligt. De foto's zal ik jullie besparen. Iemand van de staff probeerde hem eraf te trekken (au..) maar dit lukte helaas niet. Nu is het verbonden en moet ik wachten tot het uit zichzelf gebeurt. Toen ik daarna weer ging surfen (Dutchies going strong!) gingen de meiden geinen over ' my big toe' en ontstond de naam ' Big Joe' voor de nail. En aangezien deze vriend mij waarschijnlijk over een poosje gaat verlaten, ontstond het volgende: ' Big Joe is living on my big toe and will leave me in a week or so..' Dit is het niveau van deze week.. haha!

Op de laatste avond van het kamp hebben we heerlijk gegeten, namelijk kangoeroe! Niet heel spectaculair, maar wel lekker! We hebben de hele week goed gegeten trouwens. Er waren een aantal jongens die voor ons hebben gekookt. Na het eten gingen we meestal drankjes drinken binnen het kamp en op tijd naar bed, aangezien die surfsessies best slopend zijn. Op de laatste avond zijn we nog naar het strand gegaan. Dat was prachtig! Het was helder weer, dus we zagen honderden sterren! Muziekje.. drankje erbij.. TOP!

Na deze toffe week is het de planning om nog een paar dagen in Sydney te blijven en de highlights van de stad te bezoeken. Op dinsdagavond zullen we naar Cairns vliegen (30 graden!). Daar gaan we hopelijk eerst een aantal weken werken en vervolgens met een campertjes langs de Oostkust touren. Ik praat ik deze blog vaak in de ' we-vorm' en heb het dan over Jasmijn, Bregje, Tessa en mezelf. Bij het mapje foto's staan wat leuke plaatjes met deze chicks :) De WiFi is hier trouwens heel miniem, dus veel contacten of bloggen lukt niet echt. But I'll try my best!

Liefs,
San

Reacties

Reacties

Marloes

lieve schat, super leuk om je avontuur zo te volgen! Succes met afscheid nemen van Big Joe! Xx

Annemarie

Super leuk om te lezen Sanne, je bent goed aangekomen en al lekker op dreef !! Heel veel Fun en joy...en die teen komt wel weer goed....
Dikke knuffel Xx

Corrie en Bert

Leuk om steeds wat van je te horen. Met veel belangstelling volgen wij jou. Nog veel plezier en doe vooral voorzichtig. Veel liefs.

Tante Riet

Leuk om je te volgen en fijn om te horen dat jij het leuk vindt.
Liefs XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active