Geven zonder te nemen

Overal waar ik om me heen kijk in Australie zie ik mensen die geven en er niet direct iets voor terug verwachten. Mensen die je helpen op straat, je uitnodigen bij hen thuis, voor je koken, je de mooiste plekjes van de omgeving laten zien... en alles.. voor niets! Gewoon puur omdat ze ervan genieten om anderen te helpen. Een compleet andere wereld dan al dat individualisme in Nederland waar iedereen op straat alleen nog maar aandacht voor zijn telefoon schijnt te hebben en amper opkijkt wanneer je hen iets wilt vragen. Kunnen wij Hollanders nog iets van leren...

Na een aantal nachten in een niet al te hygienisch hostel te hebben geslapen, zitten de meiden en ik nu in een gigantisch mooi huis van Simon en zijn gezin. Jasmijn kende deze mensen via via en toen we er langs gingen om even gedag te zeggen, vroegen zij al snel of wij het leuk zouden vinden om op hun huis te passen. For the record; ook Jasmijn heeft deze mensen nu pas voor het eerst ontmoet. Echt bizar dat de mensen hier zo uitnodigend zijn en vol vertrouwen hun huis ter beschikking stellen. En wat voor huis! Het is enorm en heeft naast de grote tuin nog een zwembad.. Echt heerlijk vertoeven hier dus!

Ondertussen zijn we nog steeds op zoek naar een baantje. En ja, ik heb wat gevonden! Aangezien mij het fruitplukken toch niet echt mijn ding leek, ben ik me gaan richten op het babysitten/nanny-schap. Ik had verwacht dat gezinnen alleen longterm mensen zochten, maar er kwamen ook advertenties online met een periode van 1 of 2 maanden. Ik heb nu contact met Abbie, een alleenstaande moeder met twee kindjes van 3 en 8 maanden. Het is de bedoeling dat ik daar 15 uur per week op ga passen in ruil voor kost en inwoning + gratis gebruik van haar auto en surf- en snorkelmateriaal. Super chill dus! Ook gaat zij in de buurt rondvragen of er nog wat baantjes zijn, zodat ik er ook nog bij zou kunnen gaan verdienen.

Dankzij mijn nieuwe werkplekje is de planning gewijzigd. We blijven niet langer in Cairns, maar gaan dit weekend onze tour langs de Oostkust beginnen. In een maand tijd willen we van Cairns naar Noosa rijden met een campervan. Onderweg komen we langs plaatsen als Townsville, Whitsundays, Rockhampton, Hervey Bay, Fraser Island en uiteraard nog veel meer! We hebben er heeuuull veeuull zin in!!! Vanaf begin/half november zal ik dan starten met mijn baantje en dit ongeveer 6 weken doen.

Dit was de update tot nu toe! Geen idee hoe het met wifi zal zijn de komende weken, dus het zou best kunnen dat de volgende blog een poosje op zich laat wachten. But we will see. Foto's volgen!

x

Oja! Ik ben ook nog naar de Great Barrier Reef geweest! (hoe kun je dat nou vergeten.. geen idee!) We zijn met de boot naar het gebied gevaren en hebben daar gesnorkeld. Het was prachtig. Ik heb verschillende soorten vissen, een reuze schildpad en een haai gezien!! Zo vet! Foto's staan in het mapje xxx

Reacties

Reacties

monique

Hai meis,

Wat een leuke reisverslagen maak jij, zeg... echt genieten en heel makkelijk in te verplaatsen!
zo te zien geniet jij ook van alles en ik gun je van HARTE dat dit zo mag blijven. veel plezier en groetjes aan Big Joe !!! Liefs, monique

Sanne

Dankjewel lieve tante! Genieten doe ik hier zeker!!
Big Joe heeft me trouwens vandaag verlaten en heeft plaats gemaakt voor een gapend gat :p Verder alles super hier!! Dikke zoen! xxx

monique

opa zou zingen : "there's a hole in my big toe, dear Lisa, dear Lisa........" als variant op There's a hole in my pocket...ken je dat liedje? ! In ieder geval veel sterkte ermee. Ik hoop dat het voorspoedig zal genezen! Big Hug, Monique

Marian

Zo te lezen heb je nog geen spijt gehad ????.
Je hebt al veel meegemaakt in een betrekkelijk korte tijd zeg. Ik ben heel benieuwd naar de volgende reisetappes. ( en natuurlijk helemaaaaaal niet jaloers ????)
Geniet er van.

Sarella

Hee Sanne!
Wat leuk dat je reisverhalen schrijft!
Zo kunnen we een beetje meegenieten! Ik ben jaloers!
Echt zo tof dat je gewoon gegaan bent.

Geniet ervan!!

Liefs,

Sarella

Maarten

Wat schrijf je ontzettend leuk Sanne !!!
Het is een genoegen om je verslagen te lezen !
Ik zie je gewoon vóór me en hoor je stem, leuk hoor.
Veel plezier met de tour en.....behouden terugkomst natuurlijk. Heb je al eerder "gebabysit", of is ook dit een avontuur ?
Fijne tijd en liefs, Maarten

Rick

Living the life!
Geniet ervan Sanne en succes met je job!

X Rick

Sanne

Marian: Nee, zeker geen spijt! Het is hier fantastisch!!

Sarella: Wat leuk dat je m'n blog leest en even een berichtje stuurt :D Ik ben idd ook nog steeds erg blij met m'n keuze, had dit echt niet willen missen!

Maarten: Bedankt voor het compliment! Vind het schrijven van blogs erg leuk om te doen. Helaas weinig tijd hier (je maakt zo veel mee!) en weinig plekken met wifi, maargoed. Ik heb al eerder op kinderen gepast ja en heb ook een aantal jaar in mijn zomervakanties op een kinderdagverblijf gewerkt, dus dat babysitten komt helemaal goed! Ook dat ik haar auto en surfspullen mag gebruiken vind ik heel fijn!!

Rick: Bedankt voor je berichtje! I'm definitly living the life.. ;) Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active