Day of departure

Het avontuur is nu dan echt begonnen. Mijn vader, moeder, Rick, Anjelica en Marloes gingen mee naar Schiphol. Bij aankomst werd eerst de groep bij elkaar geroepen en zijn er nog wat laatste instructies gegeven. Daarna moesten we inchecken. M’n koffer was een nette 21 kilo. Vrijwel alle anderen waren met een backpack. Na het inchecken kon ik nog een uurtje buiten zitten met de lieve mensen die mee waren gegaan. Daarna ben ik in mijn eentje naar de gate gelopen, door de douane etc. Dit voelde al best wel spannend. Vanaf nu zal ik alles alleen moeten gaan doen en dat voelt gek.. Een reisgenoot van Travel Active stond bij de gate en ook in het vliegtuig zat ik naast haar. Het vliegtuig is overigens erg luxe.. inclusief eten en drinken en een beeldscherm voor je neus waar je allerlei programma’s en films op kunt kijken.. super relaxt!

Inmiddels heb ik er een vlucht Nederland – Dubai (6 uur vliegen) en een vlucht Dubai – Singapore (7,5 uur vliegen) opzitten. Bij de eerste vlucht gingen we om 15:20 de lucht in. In het vliegtuig heb ik gezellig met een reisgenootje gekletst en een film gekeken. Tussendoor kregen we een warme lunch en nog wat hapjes. Je kunt drinken bestellen wanneer je wilt, dus goed geregeld! Bij de tweede vlucht waren er maar heel weinig mensen aan boord. Hierdoor had ik een hele rij stoelen voor mezelf en kon ik lekker languit liggen. Ik heb 5,5 uur van de 7,5 geslapen, dus die vlucht was zo om :) Aangekomen in Singapore werden we opgehaald met een bus en naar het hotel gebracht. Erg mooi en luxe… wel fijn nog even zo’n zacht bed. Nadat we ons hadden opgefrist zijn we met de hele groep uit eten geweest.

Vervolgens gingen we op zoek naar een leuk barretje of kroegje en kwamen we uit in een wel hele bijzondere karaoke-bar. Er liepen daar alleen maar jonge vrouwen in korte jurkjes en wat oudere mannen. Beetje luguber maar gelukkig was er de heerlijk extravagante travestiet die de avond in goede banen leidde. Ik heb samen met één van de reisgenootjes een liedje gezongen en daarna met een deel van de groep nog een nummer gedaan. Geslaagd avondje dus. De wijn was er trouwens 12 dollar (ong. 8 euro). Ik heb nog nooit zo lang met één glas gedaan.

Toen we terugkwamen in het hotel bleek het zwembad nog open te zijn. We hebben lekker nog een uurtje met elkaar gezwommen en gekletst. Leuk om zo de groep wat beter te leren kennen. Grappig ook dat dat zo makkelijk gaat… Iedereen vraagt dingen aan elkaar en is oprecht nieuwsgierig naar de ander. Na het zwemmen nog even stroopwafels uit Holland gegeten en toen naar bed. Heel gek trouwens dat je weet dat als je naar bed gaat iedereen in Nederland gewoon aan het werk is…. Dat zal nog wel iets zijn waar ik aan moet wennen!

Ik ga me nu klaarmaken voor een bustour in Singapore, waarnaar we direct doorgaan naar het vliegveld. Daar zullen we om 20:20 opstijgen en om 06:15 landen in Sydney. Dan begint het avontuur pas echt…!!

X

Reacties

Reacties

Riet Boeren

Leuk om met je mee te reizen.
Liefsxxxx

Susan

Dat klinkt als een goede start. Veel plezier!

Maarten

Hoi lieve Sanne, erg leuk om op deze wijze met je mee te reizen en op de hoogte te kunnen geraken van je wel en wee !
(Kreeg de link van je vader). Voor nu héél veel genoegen en blijf lekker alert hè, je bent nou niet bepaald "het meest onaantrekkelijke meisje dat er bestaat".....zullen we dan maar zeggen. Maar velen anderen (ouderen) zullen je uiteraard al gewaarschuwd hebben. Je bent slim genoeg om op je (jullie) zelf te passen natuurlijk, maar ja, zo zitten bezorgde achterblijvers nu eenmaal in elkaar. Vergeef ons die "zonde " :-)) Liefs, veel plezier en graag tot later, (als je het goed vind) Maarten

Sanne

Hallo Maarten, wat leuk dat je me volgt! En die oude wijze raad zal ik maar ten harte nemen, haha! We zijn nu in totaal met vier meiden en hebben het prima naar ons zin met elkaar. Ik als stamoudste houdt de groep goed in de gaten... ;) Mijn derde blog staat inmiddels online dus als je het leuk vindt om te lezen kan dat! Lieve groetjes, Sanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active